Title Title
PPP Cambodia's Phnom Penh Post sold to Malaysian businessman with ties to Prime Minister Hun Sen
Summary Summary
  The newspaper's editor-in-chief has reportedly been fired and four other top editors have resigned after the announcement
Highlights Highlights
Content Content
  <strong>The <em>Phnom Penh Post's</em><a href="https://www.reuters.com/article/us-cambodia-politics-media/sale-of-newspaper-in-cambodia-disaster-for-media-freedom-rights-group-idUSKBN1I80MV"> editor-in-chief has been fired</a> and four other top editors resigned after they refused to remove an article about the newspaper's new owner from its website.</strong>
  The daily Cambodia paper <a href="http://www.abc.net.au/news/2018-05-07/cambodias-last-independent-paper-sold-to-malaysian-spin-doctor/9735306">was this week sold</a> to Sivakumar Ganapathy, a Malaysian investor and executive at public relations firm, <a href="http://www.asia-pr.com/">Asia PR.</a> The company's website says that it has previously done work for Prime Minister Hun Sen’s government. (ABC Australia)
  A story on <a href="https://phnompenhpost.com/business/phnom-penh-post-sold-malaysian-investor">the <em>Phnom Penh Post</em> website said the sale followed</a> a wrongful termination suit brought by a former chief executive and a US$3.9 million tax bill from the government.
  The article also said Asia PR’s past clients include “Cambodia and Hun Sen’s entry into the Government seat.”
  A reporter and sub editor at the newspaper <a href="https://twitter.com/erinahandley">Erin Handley</a> relayed a statement from managing editor Stuart White on Twitter.<a href="https://twitter.com/erinahandley/status/993404475183218689"> White said he resigned</a> after he was told to take down the article about the sale.
  "The Post has always been fiercely protective of its independence and I felt that order was a sign that that might be in jeopardy going forward," he said in the statement.
  https://twitter.com/erinahandley/status/993404475183218689
  Sivakumar said in a press release distributed to staff on Saturday that he intended to maintain the newspaper’s editorial independence. However there has been a recent crackdown on independent media.
  <em><a href="https://www.cambodiadaily.com/">The Cambodia Daily</a></em>, another independent newspaper,<a class="story-body__link" href="http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-41141473"> closed last year after it received a $6.3m tax bill.</a>
&nbsp  &nbsp;
Categories Categories
  Cambodia
Article type Article type
  report
Tags Tags
  Asia PR, Cambodia, Hun Sen, Phnom Penh, Sivakumar Ganapathy, The Phnom Penh Post
Author byline Author byline
No No
Has hero Has hero
No No
Hero Alignment Hero Alignment
  full
Hero Image URL Hero Image URL
None None
Featured Image URL Featured Image URL
  https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/wikitribune-uploads-master/2018/05/07105921/pppp.png
Sources Sources

Subscribe to our newsletter

Be the first to collaborate on our developing articles

WikiTribune Open menu Close Search Like Back Next Open menu Close menu Play video RSS Feed Share on Facebook Share on Twitter Share on Reddit Follow us on Instagram Follow us on Youtube Connect with us on Linkedin Connect with us on Discord Email us